10 Mayıs Cuma 2024

Filistin duruşumuz değişmez

Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, Türkiye’nin Gazze’de ilk günden bu yana sergilediği insani ve adaletli tutumunu sürdürdüğünü açıkladı. Güler, “Binlerce sivilin katledilmesi insanlık suçudur. O günkü duruşumuz bugün de değişmedi. Ancak o zaman aceleci ve yanlı açıklama yapan ülkelerin bizim tutumumuza yaklaştığını da görüyoruz” dedi. Medya kuruluşlarının Ankara temsilcileriyle bir araya gelen Güler, şu değerlendirmeleri yaptı: (İsrail'in Türkiye’ye saldırma ihtimali) Böyle bir ihtimalin olması mümkün olamaz. Herkes herkesi bilir.

Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, aralarından Ankara Haber Müdürümüz Fazlı Şahan’ın da olduğu medyanın Ankara temsilcileriyle bir araya geldi. Gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunan Güler özetle şunları söyledi:

TERÖR OPERASYONLARI:

“Bugün operasyon yapmayı dahi akıllarından geçiremeyen, sözde kale dedikleri mağaralardan kafalarını çıkaramayan ve sıkışıp kalan teröristler için tek çıkış yolu, Türk adaletine teslim olmaktır. İcra ettiğimiz operasyonlarla, bölücü terör örgütü yurt içinde bitme noktasına gelirken, sınır ötesinden ülkemize yönelik saldırılar da bertaraf edilmiş, sınırlarımızda kurulmak istenen terör koridoru da parçalanmıştır. 5-6 senedir sınırlarımızda bir tehdit yok. Bizim şu anda Irak kuzeyindeki Pençe-Kilit Bölgesi’nde az bir işimiz kaldı. Teröristlerin ‘Kale’ diye kazdıkları yerler onların mezarı oluyor.”

ABD’NİN PKK/YPG İLE TATBİKAT YAPMASI:

“Bir müttefikimizin bir terör örgütüyle temasta olması bile kabul edilebilecek bir şey değildir. Bizim kimseden çekincemiz yok. NATO ve benzeri toplantılarda söyleyeceklerimizi açıkça dile getiriyoruz. Müttefiklerimizin Suriye’de yaptıklarının kabul edilemez olduğunu her ortamda vurguluyoruz. Kimse bizim zekamızla alay etmesin. YPG’li teröristlerle yaptıkları hiçbir faaliyet kabul edilemez. Yine geçtiğimiz hafta içinde tatbikat yaptılar teröristlerle. Her gelişmeyi yakından takip ediyoruz.”

TSK ENVANTERİNDEKİ UÇAKLAR:

“Türk Silahlı Kuvvetlerinin şu anda envanterinde bulunan uçakları yeterlidir. Ancak biz geleceği düşünmek ve planlamak durumundayız. ABD’den 40 adet F-16 Blok 70 Viper alımı ile 79 adet modernizasyon kiti talep ettiğimiz süreci takip ediyoruz. ABD ile teknik toplantılar tamamlandı. Ancak bir an evvel olumlu ve somut adımlar atılarak sürecin başlatılmasını beklediğimizi de muhataplarımıza iletiyoruz. Temenni ediyorum ki önümüzde süreçte somut gelişmeler olacaktır. Mevcut F-16’larımızı modernize etmek istiyoruz. Türkiye’nin etrafındaki hiçbir ülkede TUSAŞ gibi bir kuruluş yok. F-16 modernizasyonunu çok rahat kendimizin yapabileceğini düşünüyoruz. Şu an sorun görmüyoruz, ancak süreç uzarsa savunma ve güvenliğimiz için gerekli her türlü tedbiri gecikmeksizin alırız.”

EUROFİGHTER SATIŞI:

“Biz ilk aşamada 20 daha sonra 20 olmak üzere en üst versiyon Eurofighter almak istediğimizi ilettik. Daha önce ifade ettiğimiz gibi İngiltere ve İspanya bu talebe olumlu bakıyor. Bir ülke müttefikliğe aykırı bir şekilde buna karşı çıkıyor. Biz müttefiklerin birbirlerine yaptırım uygulamasını müttefiklik ruhuna aykırı buluyoruz. Biliyorsunuz asıl hedefimiz 5’inci nesil millî muharip uçağımız KAAN’ı TSK envanterine almaktır. O döneme kadar Eurofighter alma konusunda bir gelişme olmazsa ve süreç uzarsa zaten böyle bir ihtiyaç da kalmamış olacaktır. Müttefiklerimizin de kullandığı Eurofighter’ların iyi bir uçak olduğunu ve Hava Kuvvetlerimiz tarafından sorunsuz bir şekilde kullanılacağını değerlendiriyoruz.”

Filistin duruşumuz değişmedi

İsrail’in katliamlarıyla ilgili Bakan Güler, şunları söyledi: “İsrail ve Filistin arasında yaşanan çatışmaları yakından takip ediyoruz. Gazze ile ilgili ilk günden bu yana sergilediğimiz insani ve adaletli tutumumuzu sürdürüyoruz. Uluslararası hukukun ihlal edilerek çoğunluğu bebek, çocuk ve kadınlardan oluşan binlerce masum sivilin katledilmesi vahşet boyutuna ulaşan bir savaş suçu ve daha da acısı bir insanlık suçudur. O günkü duruşumuz bugün de değişmedi. Ancak o zaman aceleci ve yanlı açıklama yapan ülkelerin her geçen gün bizim tutumumuza yaklaştığını da görüyoruz. Filistin meselesi adil bir sonuca kavuşturulmadan bölgemizde kalıcı bir barışın mümkün olamayacağını da her fırsatta dile getiriyoruz. İnsani yardım konusunda uzun süre ses çıkaramayan dünya maalesef sınıfta kalmıştır.”

İSRAİL’İN TÜRKİYE’YE SALDIRMA İHTİMALİ:

“Böyle bir ihtimalin olması mümkün olamaz. Tabii ki Milli Güvenlik Kurulumuz var, gerekli risk değerlendirmeleri yapılıyor ama Türkiye’ye yönelik bir tehdit bulunmamaktadır. Herkes herkesi bilir.”

KKTC’deki limana Anadolu ayarı

Kıbrıs’ta bir üstten ziyade gemilerimizi bağlamak için eski bir limanı yenilemek istediklerini ifade eden Bakan Güler, “Oraya sık sık gemilerimiz gidiyor, tatbikatlara katılıyoruz, ziyaretler yapıyoruz ama yarın TCG ANADOLU oraya gitse bağlanacağı iskele yok. Orada eski bir iskele var onu yeniliyoruz” diye konuştu.