15 Mayıs Cumartesi 2021

RTÜK’ten, Halk TV’ye ‘Gülnaz Şırınga’ cezası

RTÜK’ten, Halk TV’ye ‘Gülnaz Şırınga’ cezası

RTÜK, Halk TV ekranlarında Devlet Bahçeli'ye aşı yaptıktan sonra Bahçeli'nin canını acıttığı gerekçesiyle darp edildiği önü sürülen parodi haberin gerçek gibi sunulduğu 'Özlem Gürses ile 20. Saat' ve 'Kayda Geçsin' isimli programlara idari para cezası verdi. Bunun yanında Habertürk’e de para cezası verildi.

 

RTÜK, 'Bahçeli'ye aşı yapan hemşire (Gülnaz Şırınga) dövüldü' şeklindeki parodi haberi gerçekmiş gibi sunan 'Özlem Gürses ile 20. Saat' isimli programa idari para cezası verdi.

 

KÜÇÜK DÜŞÜRÜCÜ AŞAĞILAYICI İFADELER

 

Üst Kurul Halk TV'ye ayrıca 'Kayda Geçsin' programında herhangi bir kanıt, bulgu ya da belgeye dayandırılmadan sarf edilen "Türk polisi Türk öğrencisine aynı millettenmiş gibi davranmıyor, düşmanmış gibi davranıyor… Bu memlekette bu vatandaşlara böyle muamele yapılıyorsa o zaman şunun adını koymak gerekir: Türk Polis Teşkilatı bir siyasi partiye lüzumundan fazla sempati beslemekte… Bu hâliyle iktidar partisine muhalif davranan çocukların, gençlerin dolayısıyla lüzumundan fazla sert bir tepkiyle karşılaşıldığının farkındayım" şeklindeki ifadeler nedeniyle de ceza verdi. Yasadaki 'kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez' hükmünün ihlali nedeniyle kanal hakkında idari para cezasına hükmedildi.

 

HABERTÜRK'E CEZA

 

RTÜK, Habertürk'te yayınlanan 'Enine Boyuna' programında bir konuk tarafından sarf edilen "Vali militan, kaymakam militan, yargıçlar militan" şeklindeki sözlerin de kişi ve kurumları zedeleyecek nitelikte olduğu kanaatine vardı. Yayının kamusal sorumluluk anlayışı ile bağdaşmadığına hükmeden Üst Kurul, yayının yasada yer alan 'Kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez' hükmünü ihlal etmesi nedeniyle kanala idari para cezası verilmesine karar verdi..

Yeni Yorum